Cerca una associació

Associació Salut i Família

Barcelona (Barcelona) · Salut Reproductiva

Objectius

• Les necessitats bàsiques de salut.
    • L'atenció de planificació familiar i la interrupció voluntària de l'embaràs.
    • L'orientació jurídica i psicosocial en l'àmbit de la vida familiar.
    • El suport a les relacions interculturals.
    • Els programes i serveis desenvolupats per l'Associació Salut i Família s'adrecen principalment a garantir l'equitat d'accés als béns públics, com ara la salut, l'educació, l'habitatge i la justícia, de les famílies i persones que es troben en situació vulnerable o en risc d'exclusió social.

Associació Antisida de Lleida

Lleida (Lleida) · SIDA

Objectius

• Fomentar la informació, la prevenció, el recolzament al malalt/a, la defensa de la imatge i de la dignitat com a persona dels portadors/es del VIH i dels malalts/es de la sida.
    • Promoure la realització d’activitats i programes relacionades amb les finalitats d’aquesta associació en l’àmbit de la cooperació internacional i per al desenvolupament.
    • Promoure programes de prevenció, de sensibilització i conscienciació dirigits a la societat i en especial a col·lectius com dones, adolescents, treballadors/es sexuals i població immigrada.
    • Promoure l’intercanvi, la reflexió, la investigació i el treball conjunt com la col·laboració amb altres entitats amb els mateixos interessos.
    • Promoure la posada en funcionament de recursos per donar cobertura a les necessitats socials de les persones infectades pel VIH/sida que no estiguin resoltes pel sistema d’atenció sanitària i social.
    Més informació

Associació Comunitària Anti Sida de Girona (ACAS)

Girona (Girona) · SIDA

Objectius

• Esdevenir àmbit de trobada i punt de referència de persones sensibilitzades i afectades per la problemàtica del VIH/sida les quals, en comptar amb la proximitat física d'una estructura funcional, capaç d'aglutinar i potenciar la seva tasca com a voluntaris, s'animin per unir i coordinar esforços.
    • Aproximar un major nombre d'usuaris potencials els serveis gratuïts i confidencials d'ACAS, adreçats a persones que viuen amb VIH/sida.
    • Dinamitzar, en l'entorn geogràfic i comunitari concret de cada secció d'ACAS, actuacions de prevenció de VIH/Sida, d'atenció a les persones més directament afectades per aquesta infecció i de sensibilització social per eradicar qualsevol mena d'estigmatització o discriminació, procurant la implicació de les institucions i administracions pertinents.
    • Aproximar un major nombre d'usuaris potencials els serveis gratuïts i confidencials d'ACAS, adreçats a persones que viuen amb VIH/Sida.
    • Dinamitzar, en l'entorn geogràfic i comunitari concret de cada secció d'ACAS, actuacions de prevenció de VIH/Sida, d'atenció a les persones més directament afectades per aquesta infecció i de sensibilització social per eliminar qualsevol mena d'estigmatització o discriminació, procurant la implicació de les institucions i administracions pertinents.

Fundació Lluita contra la SIDA

Badalona (Barcelona) · SIDA

Objectius

• Oferir la millor assistència sanitària i humana a les persones afectades pel VIH.
    • Desenvolupar una recerca independent i competitiva en el camp de la infecció pel VIH.
    • Traslladar el coneixement adquirit a la societat i als professionals.
    Més informació

Fundació Lucia per a la SIDA pediàtrica (FLUSIP)

Barcelona (Barcelona) · SIDA

Objectius

• Millorar la qualitat de vida dels infants joves i famílies que viuen amb VIH/sida.
    • Oferir divulgació científica per la prevenció i lluita contra el VIH/sida i evitar noves infeccions.
    • Oferir divulgació científica sobre el tractament del VIH/ sida en general i en particular a les edats pediàtriques.
    • Lluitar contra l'estigma de les persones que viuen amb VIH i en particular la defensa dels drets de la infància i joventut.
    • Oferir suport de voluntariat.

STOP Sida

Barcelona (Barcelona) · SIDA

Objectius

• Prevenir l'expansió del VIH/Sida en el col·lectiu homosexual i en la societat en general mitjançant el treball actiu i directe realitzat pels mateixos interessats (LGTB i treballadors/es sexuals).
    • Oferir serveis a les persones afectades pel VIH/Sida.
    • Promoure la solidaritat dins del col·lectiu LGTB i la societat en general cap als afectats/des pel VIH/Sida i evitar qualsevol tipus de discriminació.
    Més informació

Associació Nacional Síndrome d'Apert (ANSA)

Madrid (Madrid) · Síndrome de Apert

Objectius

• Promoure el coneixement de les síndromes genètiques craniofacials.
    • Donar informació, assessorament, orientació i suport a les famílies.
    • Col·laborar amb les institucions que persegueixin objectius similars.
    • Promocionar i realitzar activitats encaminades a millorar la qualitat de vida de les persones afectades.
    Més informació

Fundació Síndrome de Down de Girona i Comarques (ASTRID-21)

Girona (Girona) · Síndrome de Down

Objectius

• La protecció de les persones amb la síndrome de Down al llarg de tota la seva vida, però també d'altres discapacitats psíquiques que no es contraposin a l'atenció de les persones amb la Síndrome de Down.
    • La investigació sobre la SD i per tant, el seu estudi, diagnòstic i tractament, així com la divulgació i difusió de publicacions sobre el tema.
    • La promoció de serveis, centres i institucions, per tal d'assolir les esmentades finalitats.
    • Suport als pares des del moment del naixement.
    • Programes d'atenció directa als mateixos nens/es, joves i adults per donar suport a la seva integració social, suport escolar, logopèdia, natació, feina, etc.
    • Xerrades adreçades als pares i professionals que treballen en aquest camp per tal d'informar-los dels diferents temes en relació als nens i nenes amb la síndrome de Down.
    • Informació i sensibilització ciutadana amb la finalitat de donar a conèixer millor les seves possibilitats.
    Més informació

Associació Catalana Síndrome de Fatiga Crònica Encefalomielitis Miàlgica (ACSFCEM)

Barcelona (Barcelona) · Síndrome de Fatiga Crònica

Objectius

• Fer difusió de la malaltia.
    • Sensibilització social.
    • Atenció directa als malalts i afectats.
    • Tallers terapèutics.
    • Grup d'ajuda mútua, dirigit per una psicòloga.
    • Biblioteca, a l'abast de tots els socis.
    • Racó del soci, apartat a on els socis proposen diverses activitats.
    • Aconseguir subvencions.
    • Ampliar el ventall de socis per tal de poder oferir més serveis.

Associació Espanyola de la Síndrome de Joubert

Madrid (Madrid) · Síndrome de Joubert

Objectius

• Proporcionar informació actualitzada de la síndrome de Joubert.
    • Promocionar i divulgar tota actuació encaminada a la investigació.
    • Crear grups d'autoajuda a familiars.
    • Valorar i informar de teràpies multidisciplinàries.
    Més informació

Asociación de Afectados por el Síndrome de Marfan (SIMA)

Bilbao (Vizcaya) · Síndrome de Marfan

Objectius

• Construir un punt de trobada en el qual totes les persones afectades puguin informar-se i intercanviar experiències.
    • Difondre la problemàtica de la síndrome de Marfan a tots els sectors de població.
    • Mantenir informat a tot el col·lectiu de persones associades sobre els avenços que es produeixen en la investigació, tractaments i altres aspectes relacionats amb aquesta patologia.
    • Elaborar bases de dades per orientar cap a centres sanitaris on es té coneixement i experiència en el tractament de síndrome de Marfan, especialment a les Unitats Multidisciplinàries de la Síndrome de Marfan o de malalties rares.
    • Fomentar la investigació científica sobre la Síndrome de Marfan al nostre país.
    • Informar, orientar i assessorar els afectats i els seus familiars i/o cuidadores en els àmbits socials, psicològics i sanitaris.
    Més informació

Associació Catalana Síndrome Prader- Willi (ACSPW)

Hospitalet De Llobregat,l' (Barcelona) · Síndrome de Prader-Willi

Objectius

• Divulgar la SPW entre els professionals de la salut i l'educació, les famílies dels afectats i la societat en general.
    • Aconseguir que el diagnòstic precoç sigui una realitat. És vital per la prevenció de determinats aspectes d'aquesta malaltia.
    • Fomentar la investigació científica. Trobar un fàrmac que supleixi la manca de sacietat de les persones afectades per la SPW, seria de summa importància.
    • Aconseguir la participació activa dels afectats i famílies.
    • Reivindicar una millor qualitat de vida per als afectats i les seves famílies. Les persones amb SPW necessiten suport i supervisió al llarg de tota la seva vida.
    Més informació

Asociació Espanyola del Síndrome de Sjögren (AESS)

Madrid (Madrid) · Síndrome de Sjögren

Objectius

• Promoure, potenciar i desenvolupar a nivell individual i social, l'adopció de mesures que contribueixin a millorar els primers símptomes fins al seu diagnòstic definitiu.
    • Afavorir el diagnòstic precoç a través de la informació i formació en el coneixement de la malaltia, els seus símptomes i alteracions més freqüents.
    • Informar, donar suport i atendre als malalts que presentin o es trobin en situació de discapacitat o minusvalidesa física a causa de la Síndrome de Sjögren, mitjançant pautes de conducta, ajuda i assistència soci-sanitària i suport emocional i psicològic, amb la finalitat de buscar la seva rehabilitació integral.
    • Atendre, orientar i informar a persones en risc d'exclusió laboral a conseqüència dels efectes discapacitants de la Síndrome de Sjögren, en facilitar informació per a la seva promoció, integració i inserció laboral.
    • Divulgar els avanços en recerques, nous tractaments i profilaxis de la Síndrome de Sjögren en revistes, fullets, obres científiques, siguin o no periòdiques, i en qualsevol altre tipus de mitjà de comunicació.
    • Impulsar la creació d'associacions regionals, provincials o locals de pacients amb Síndrome de Sjögren en les diferents autonomies, i la seva coordinació, així com la transformació de l'associació si escau, en Federació Espanyola de Síndrome de Sjögren.
    • Informar i sensibilitzar a les entitats públiques i privades sobre el coneixement de la malaltia, encaminant-les a la comprensió i adopció d'ajudes específiques per al diagnòstic, tractament i posterior seguiment d'aquests malalts.
    • Promoure davant les institucions de l'Estat i les diferents autonomies la creació de serveis especialitzats amb equips multidisciplinaris, que intervinguin en totes les fases de la malaltia: diagnòstic, tractament i seguiment, a fi de derivar al pacient a l'hospital o centre mèdic més adequat i proper al seu domicili.
    • Instar a l'administració pública perquè les persones amb Síndrome de Sjögren, en el grau o tipus que correspongui, els sigui reconeguda una minusvalidesa o incapacitat laboral, adequada al seu grau d'afectació.
    • Col·laborar amb les societats professionals, col·legis mèdics i institucions afins en la difusió dels protocols de diagnòstic o guies d'actuació clínica de la Síndrome de Sjögren, per reduir el període de temps que transcorre des de l'aparició dels primers símptomes fins al seu diagnòstic definitiu.

Associació Síndrome de Williams d'Espanya

Madrid (Madrid) · Síndrome de Williams

• Objectius Generals:
      • La defensa i informació sobre els drets dels afectats per la malaltia “Síndrome de Williams”.
      • Facilitació de la informació necessària per a la divulgació d'aquesta discapacitat.
      • Informació dels efectes que aquesta minusvalidesa pot provocar en l'àmbit individual i/o familiar.
      • La promoció de la integració social i laboral dels afectats.
      • L'obtenció de la millora de la qualitat de vida de les persones afectades pel Síndrome de Williams.
    • Objectius Específics.
      • La informació i orientació d'individus, grups i institucions, sobre els drets i recursos socials que existeixin a la seva disposició.
      • La promoció de la convivència familiar i social dels afectats i les seves famílies a través de diferents activitats d'oci i temps lliure.
      • L'obtenció i facilitació de tractaments especialitzats d'atenció psico-social als afectats i a les seves famílies.

Associació Catalana Síndrome X Fràgil

Barcelona (Barcelona) · Síndrome de X Fràgil

Objectius

• Ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones afectades i de les seves famílies.
    • Promoure i divulgar el coneixement de la síndrome en el món medico-sanitari, escolar i educatiu, i en la societat en general.
    • Facilitar informació i assessorament a qui en demani, tant en l'àmbit personal com en el col·lectiu i institucional.
    • Estimular i exigir les recerques científiques, mèdiques i psicopedagògiques sobre la síndrome.