ARANS, (Associació Reeducació Auditiva Nens/es Sords/es), CENTRE DE REEDUCACIÓ AUDITIVA I LOGOPÈDICA

Manresa (Barcelona) · Dèficits Auditius

• Despertar la consciència pública sobre el problema dels deficients auditius, en els aspectes familiars i socials.
  • Promoure i difondre les modernes tècniques de reeducació auditiva i logopèdica, de persones amb dificultats d’audició i/o llenguatge.
  • Realitzar campanyes a favor de la dignificació social del deficient auditiu utilitzant tots els mitjans possibles de divulgació.
  • Assessorar, orientar i ajudar convenientment totes aquelles famílies que es troben involucrades en el problema.
  • Atendre la iniciació i la formació del sord i procurar la seva incorporació al món del treball, per això es demana la col·laboració d’estaments, entitats i empreses, tant públiques com privades, que puguin oferir un lloc de treball adequat.
  • Establir relacions amb associacions anàlogues que hi ha al nostre país i/o a l’estranger, les finalitats de les quals siguin com les del nostre centre.

• Dificultats d'audició:
  1. Hipoacúsies i sordeses.
  2. Implantats coclears.
  3. Lectura labial.
  • Dificultats en l'articulació i/o la fluïdesa de la parla (dislàlia, disàrtria, disfèmia, disglòssia).
  • Alteracions de la veu (disfonies).
  • Retards o trastorns en l'adquisició del llenguatge oral.
  • Retards o trastorns en l'adquisició del llenguatge escrit (retard en la lectura-escriptura, dislèxia, disgrafia, disortografia, TDH)
  • Fracàs escolar
  • Detecció i tractament de les disfuncions oro facials (deglució atípica, respiració bucal).

C/ Pompeu Fabra, nº 8 (Galeries local 32)., Manresa - 8242

Victòria Jové Gimènez (Direcció)

Telèfon: 938729760

Web: www.aransmanresa.cat