Associació Comunitària Anti Sida de Girona (ACAS)

Girona (Girona) · SIDA

Associació Comunitària Anti Sida de Girona (ACAS)

• Esdevenir àmbit de trobada i punt de referència de persones sensibilitzades i afectades per la problemàtica del VIH/sida les quals, en comptar amb la proximitat física d'una estructura funcional, capaç d'aglutinar i potenciar la seva tasca com a voluntaris, s'animin per unir i coordinar esforços.
  • Aproximar un major nombre d'usuaris potencials els serveis gratuïts i confidencials d'ACAS, adreçats a persones que viuen amb VIH/sida.
  • Dinamitzar, en l'entorn geogràfic i comunitari concret de cada secció d'ACAS, actuacions de prevenció de VIH/Sida, d'atenció a les persones més directament afectades per aquesta infecció i de sensibilització social per eradicar qualsevol mena d'estigmatització o discriminació, procurant la implicació de les institucions i administracions pertinents.
  • Aproximar un major nombre d'usuaris potencials els serveis gratuïts i confidencials d'ACAS, adreçats a persones que viuen amb VIH/Sida.
  • Dinamitzar, en l'entorn geogràfic i comunitari concret de cada secció d'ACAS, actuacions de prevenció de VIH/Sida, d'atenció a les persones més directament afectades per aquesta infecció i de sensibilització social per eliminar qualsevol mena d'estigmatització o discriminació, procurant la implicació de les institucions i administracions pertinents.

• Prevenció (SalutJove tant als centres educatius com fora de l'aula dirigida als joves de la província de Girona, prevenció amb immigrants, treballadors sexuals, toxicòmans, homosexuals i població en general). (Tallers de relaxació, massatges i pintura).
  • Prova ràpida de la sida a les seus de Girona, Sant Feliu i Olot (hores convingudes).
  • Estudi (centre documental, formació continuada de voluntaris i tècnics, i col·laboració amb la UdG).
  • Acolliment i atenció (Línia Oberta amb la Sida, assessorament mèdic, social i jurídic, acompanyament/suport humà domiciliari i hospitalari, atenció psicològica individual, grupal i als interns de les presons gironines.)

Plaça Sant Ponç, nº 9 4t 2a , Girona - 1700

Anna Lara, Carla Casals