Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC)

Fornells De La Selva (Girona) · Malalties del Cor

Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC)

• Informar, difondre i sensibilitzar la societat sobre les cardiopaties congènites.
  • Atendre de manera integral els afectats de cardiopaties congènites, les seves famílies i els professionals que hi tinguin relació al llarg de les diferents etapes evolutives.
  • Potenciar i impulsar iniciatives d'investigació sobre les cardiopaties congènites.
  • Potenciar i impulsar projectes i serveis d'integració dels afectats de cardiopaties congènites en els diferents àmbits de la societat (educatiu, laboral, lúdic...).
  • Vetllar per aconseguir que la Carta Europea sobre els drets del nen hospitalitzat sigui una realitat efectiva.
  • Formar i fomentar el voluntariat com a forma de col·laboració.

• Atenció, informació i suport a les persones afectades per cardiopatia congènita o infantil en àmbits de salut, desenvolupament, educació, lleure, orientació laboral, etc.
  • Atenció psicosocial i acompanyament a les famílies.
  • Atenció individual i grups de suport
  • Suport psicològic i terapèutic
  • Atenció, informació i assessorament als professionals de la xarxa pública i privada de serveis (escoles, activitats extraescolars, centres esportius, etc.)
  • Servei d’informació i sensibilització a la població general sobre les cardiopaties congènites, a través d’activitats, festes i actes públics.
  • Servei de voluntariat.
  • Projectes de recerca sobre les repercussions de les cardiopaties congènites en col·laboració amb diferents hospitals i universitats amb professionals de referència entesos en la malaltia.
  • Acompanyament a l’Hospital a Barcelona, durant la intervenció quirúrgica. Projecte “A Cor Obert”.
  • Assessorament sobre cardiopatia congènita en relació amb l’activitat física i l’adaptació al medi. Proves d’esforç amb consum d’oxigen.
  • Atenció directa a la demarcació de Girona: Atenem a l’Hospital Josep Trueta, i tenim oficines a Girona i a Fornells de la Selva. Atenció a les escoles, als centres de referència i a domicili.

Pl. Catalunya, nº 1 baixos, Fornells De La Selva - 17458

Gemma Solsona i Pairó