Associació Espanyola d'Esclerosis Lateral Amiotròfica (ADELA)

Madrid (Madrid) · Esclerosi Lateral Amiotròfica

Associació Espanyola d'Esclerosis Lateral Amiotròfica (ADELA)

ADELA té com a fi la lluita, en tots els seus aspectes, contra l'Esclerosi Lateral Amiotròfica i altres malalties de la Motoneurona. Per això l'Associació desenvolupa activitats d'assistència als malalts i de promoció de la recerca. Concretament, i sense caràcter exhaustiu, són activitats pròpies d'ADELA:

• Facilitar informació, orientació, assessorament i recolzo en tots els problemes derivats d'aquestes malalties i de les seves conseqüències.
  • Promoure l'agrupació de persones afectades per aquestes malalties o interessades personalment o professionalment en elles, per treballar de forma coordinada en la cerca de solucions.
  • Proporcionar serveis soci-terapèutics i suport als malalts d'ELA i les seves famílies i aquelles persones amb malalties de la motoneurona, d'acord amb els criteris administratius i tècnics establerts en la Junta Directiva.
  • Promoure la formació professional, la inserció laboral i l'ocupació que permeti la creació de llocs de treball per als nostres malalts, així com la seva integració al mercat de treball.
  • Informar i sensibilitzar a l'opinió pública i a les institucions públiques i privades sobre els problemes que aquestes malalties produeixen en pacients, famílies i societat.
  • Estimular i col·laborar amb la recerca científica d'aquestes malalties.

ELS PRINCIPALS SERVEIS QUE OFERIM ALS NOSTRES SOCIS/SÒCIES SÓN:

DEPARTAMENT DE PSICOLOGIA.

• Assessorament psicològic telefònic gratuït.
  • Intervenció psicològica individualitzada a malalts i familiars a la seu d'ADELA (prèvia cita).

DEPARTAMENT DE TREBALL SOCIAL.

• Informació, assessorament i suport sobre recursos socials, econòmics i sanitaris.
  • Elaboració d'informes socials.
  • Visites domiciliàries de valoració.

DEPARTAMENT DE TERÀPIA OCUPACIONAL

• Servei de préstec d'ajudes tècniques.
  • Orientació per a adaptacions domiciliàries i visites de valoració.
  • Taller de Teràpia Ocupacional a la seu d'ADELA (2 dies/setmana).

ALTRES SERVEIS

• Servei de fisioteràpia en seu i a domicili subvencionat per l'associació.
  • Servei de logopèdia en seu i a domicili subvencionat per l'associació.
  • Servei d'ajuda a domicili subvencionat per l'associació.
  • Cursos periòdics gratuïts de formació de cuidadors i familiars.
  • Assessorament mèdic i d'infermeria telefònic i via e-mail (formulari de consultes i telèfons de contacte en web).
  • Informació, derivació unitats d'ELA: Hospital La Pau; Hospital Carlos III; Hospital El Clínic; Hospital Dotze d'Octubre; Hospital Gregorio Marañón.
  • Manuals de difusió per a l'atenció i la cura de l'ELA.
  • Teràpies de reflexologia podal i shiatsu.
  • Activitats d'oci i temps lliure.

c/ Emilia, nº 51 - local, Madrid - 28029

Adriana Guevara De Bonis (Presidenta)

Telèfon: 913113530

Web: www.adelaweb.com