La TUTELA, Fundació Privada Catalana Tutelar de Discapacitats Psíquics

Girona (Girona) · Discapacitat psíquica

La TUTELA, Fundació Privada Catalana Tutelar de Discapacitats Psíquics

• L'exercici de les institucions tutelars: tutela, curatela, administració de béns i defensa judicial.
  • La promoció de la incapacitat legal graduada com a garantia de protecció.
  • L'assessorament integral i especialitzat a les famílies i/o tutors (persones físiques).
  • La promoció i creació de serveis assistencials i de suport per les persones amb discapacitat psíquica i les seves famílies.
  • La col·laboració i participació amb les organitzacions, institucions i organismes públics o privats, a fi d'aconseguir els mitjans i les reformes legislatives més adients per a les necessitats de les persones amb discapacitat psíquica.

• SERVEI DE PRETUTELES I ASSESSORAMENT A PROFESSIONALS I FAMÍLIES:
    • Informació i assessorament sobre incapacitació, tutela i entitats tutelars.
    • Tramitació de processos d'incapacitació.
    • Informació sobre ajuts i recursos assistencials.
    • Assessorament als tutors (inventari, rendicions de comptes, informes socials...).
    • Organització de conferències, col·•loquis i xerrades informatives.
    • Tramitació d'herències i testaments.
    • Sol·•licituds judicials.
    • Interposició de denúncies i recursos.
  • SERVEI DE TUTELES:
    • Estudi i seguiment continuat de la persona tutelada en tots en els àmbits de la seva vida, mitjançant un programa individualitzat.
    • Proporcionar habitatge adequat, recurs laboral, formació, atenció mèdica especialitzada, etc. (assistència integral de la persona).
    • Gestió de tràmits administratius.

C/ Castell Soterra, nº 8 baixos., Girona - 17003

Marta Colomer