Lliga Reumatològica Catalana

Barcelona (Barcelona) · Malalties Reumàtiques

Lliga Reumatològica Catalana

• Oferir suport psicològic i social a les persones amb malalties reumàtiques, tot promovent la seva autonomia i a partir del seu diagnòstic mèdic.
  • Informar de manera clara sobre els aspectes directament derivats de les pròpies malalties (legislació, tractaments existents i provisionals, rehabilitació...), d'altres associats a aquestes patologies (sol·licitud i tramitació de documents, assessorament laboral...) o dels derivats de determinades situacions psico-socials (ajuts i recursos socials...).
  • Assessorar i donar suport a la família i a l'entorn més proper de l'afectat/da, entenent que els símptomes i l'evolució d'aquestes patologies incideixen en el desenvolupament de la vida diària de la persona que les pateix i, per tant, en el seu context més immediat.
  • Incidir davant les administracions públiques i institucions privades en la cerca de solucions dirigides a millorar la qualitat assistencial i avançar en la recerca i la investigació de nous tractaments.
  • Col·laborar en la investigació amb diferents professionals de diversos àmbits i amb la recerca d'intervencions que millorin la qualitat de vida dels pacients.

• Projecte d'atenció i suport individual: atenció telefònica, atenció psicològica i atenció social.
  • Projecte d'atenció i suport grupal: mitjans i eines per resoldre dificultats i grups (psicoterapèutics i d'ajuda mútua).
  • Projecte informatiu: elaboració del fons documental de consulta i organització de conferències.
  • Projecte de manteniment de la salut: física, mental i social.
  • Projecte de divulgació de l'entitat i sensibilització vers les malalties reumàtiques: edició de llibrets informatius, de tríptics de l'entitat, d'activitats i conferències i pàgina web.
  • Projecte de foment de la cooperació entre les entitats municipals, la comunitat mèdica i altres serveis, també si són privats.
  • Serveis: GAM (Grups d'ajuda mútua), psicoteràpia, massatges, nutrició, fisioteràpia, infermeria...
  • Altres malelties reumàtiques que tracten, que hi estan relacionades són: Síndrome de Fatiga Crònica, Síndrome de Sjögren, Fibromiàlgia, Lupus, Osteoporosi, Artrosi, Artritis reumatoide, Artritis psoriàsica, Artritis Idiopàtica Juvenil, Espondilitis Anquilosant, Dermatomiositis i Gota.

C/ Llibertat, nº 48 baixos , Barcelona - 8012

Xavier Bretones (Gerent)